2017-12-04
19:32:00

Nya kunskaper och erfarenheter om smådjur

Hej idag var jag med hundklassen på REAL gymnasiet i Göteborg för att lära oss mer om skötsel av smådjur och reptiler. De flesta har haft undelater, hamstrar, marsvin, kaniner eller fiskar kanske till och med orm.
Det har jag aldrig haft, jag har bara haft hund, häst, katt och höns så det var kul med ny erfarenhet och kunskaper för mig. 
Djuren som vi fick pyssla med var marsvin, möss, kanin, undulater, vaktlar, zebrafinkar, majsorm, leopardgecko, skäggagam, gråsuggor, grodor, fiskar. 
                          
Efter städning hos marsvin och kaninerna fick vi gosa och mata dom. 
 
Efter lunch fick vi hälsa på och lära oss mer om möss.
 
Majsormen Rulle fick bli ompysslad och mina händer fick bli "ormvana"
 
Jag fick kollat könet på leopardgeckon. Det var en hona. Hanen var mer färgstark och hade 2 prickar på buken som inte honan hade. 
 
Skäggagamen Sirius var otroligt vacker, när hon inte var arg som hon är på bilden. Hon utstrålade mycket personlighet tyckte jag.
 
Det är min hundlärare som ska ha eloge för dessa fina bilderna.
Detta var ungefär de som vi hann med idag.
Vad har ni haft för djur?
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: