2017-08-25
06:36:00

Varje dag ska levas.....

Hej idag ska jag till skolan och på dagens schema står det att jag ska ha svenska, idrott, lunch och matte. Fredagar är den kortaste skoldagen. 
Jag får se om jag och mamma ska ta en tur i skogen ikväll. Även om hästarna har tävlatfärdigt iår så är det bra att fortsätta träna dom dock inte lika hårt men så att dom behåller konditionen till våren och kanske att de kommer ridas mindre de kallaste vinterdagarna då är det fördel om dom fortfarande har muskler och kondition för att det är ganska jobbigt och tar tid att träna hästarna hårt för att få bra kondis och sedan låta dom vila helt och när man börjar med träningen igen så orkar dom ingenting för att dom har hunnit tappa så mycket i muskler och kondition. 
 
Igår var det ett radiorepotage om min tränare Charlie Blomquist. Repotaget vr så himla bra och det fick mig att tänka på att det är nog inte alla tränare som lär ut till sina elever om vad hästen betyder för en och kärleken till dom eller att "Varje dag ska levas. Det är din skylldighet, du har fått ett liv och det ska levas" Även om man inte har sin bästa dag någon gång p.g.a olika orsaker så ska man göra sitt bästa till att leva sitt liv fullt ut. 
Att livet ska levas kan innebära så otroligt mycket och väldigt olika från person till person och varje person har rättigheten att bestämma hur livet ska levas.
Jag själv har kommit fram till att jag vill göra mitt bästa till att leva mitt liv och jag vill själv bestämma vad jag ska satsa på och inte. Jag vill försöka till att satsa och utveckla mig men om det verkligen inte går inom något då tänker jag strunta i det då jag känner att när jag försökermed något så vill jag få cred för det och inte bara skit. 
 
Det som ni läste innan kanske gör att ni missförstår mig lite med att jag är lat och inte vill lägga onödig tid på något jag misslyckas med, så är det inte riktigt, Det jag vill förmedla är att det är bra att försöka om och om igen men man orkar inte försöka hur mycket som helst om man inte för något för det. 
 
Hur ser ni på livet och vad är eran bästa taktik för att leva livet fullt ut?
 
Livet är som bäst när man får beta i en stor grön hage med massa gräs enligt Marwin. 
Livet är som bäst när man får bestämma över hur livet ska levas enligt Coyt
 
Reportage med Charlie https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6761872
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: