2017-08-18
18:05:00

Packa, packa

Hej först och främst måste jag säga grattis till de svenska laget som bestod av 5 ryttare Sara Henriksson, Emma Svanäng, Anneli Ohlén, Lena Eriksson och Jessica Holmberg men tyvärr så blev inte Jessica godkänd i slutbesiktningen p.g.a liten hälta som har gått över. Resten av ryttarna blev godkända och tog brons i EM i bryssel i distansritt på 16 mil.
Det var 17 år sedan Sverige lyckades med att ta mästerskapsmedalj i distansritt då vara det VM år 2000 i franska Compiegne.
Jag är otroligt stolt över att jag också håller på lite med distansritt och att sverige har så grymma distansryttare med bra distanshästar för att de är inte alla hästar eller ryttare som klarar av att rida 16 mil. 
 
Ni vet säkert att jag och mamma ska vara med på billingeritten på 20 km redan imorgon. Hästarna har blivit badade idag och Coyt har nog aldrig varit så ren som han är idag, (Jag blir bländad). Man kan nästan tro att Coyt ska vara med på tinkerriks (utställning för tinkrar) men han är en valack så han får nöja sig med att springa 2 mil imorgon. 
 
Jag har hållt på och packat lite smått hela veckan och igår tvättade jag lite borstar, sadelgjord och Coyts svansskydd. 
Idag har jag packat ännu mer och putsat min sadel och mina stövlar, tränset putsades igår och lägergrimman putsades också för några dagar sedan. 
Vi är 5 ryttare som ska rida 2 mil fast egentligen är det 18 km. Det blir spännande att se hur det går och hur Coyt kommer kännas, jag hoppas att han kommer vara pigg och glad. Jag promenarade lite med honom igår och gick lite i uppförsbacke då jag kännde att han hade lite träningsvärk så idag är planen att han ska skrittas samma runda för hand. 
Sedan ska han borstas i stallet och både man och svans ska flätas om. Hovslagaren ska komma ikväll för att Marwin har tappat en söm. 
Coyts soleksem försvann helt i onsdags så det känns jättebra. 
 Hur tror ni det går för mig och Coyt imorgon? 
 
 
Kommentar:
2017-08-20 @ 08:36:28
#1: Natalie

Vad fin häst på bilderna!

Svar: tack
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: