2017-08-08
20:35:04

Dåligt körpass

Hej idag tränade vi på västersväng på landsväg som inte gick så bra. Allt kan inte alltid gå bra men det kan alltid gå bättre. 
Varför gick inte vänstersvängarna så bra på landsvägen?
  1. Blev jag osäker
  2. Jag hade för dålig planering och för hög fart.
Innan har vi tränat på vänster sväng med att man svänger av till höger kör till en vändplats och kör tillbaka och ut på samma väg igen och svänger vänster på vägen och svänger höger där man skulle svängt vänster från början. (Säker vänstersväng).
Det var min plan från början men det var inte trafiklärarens plan. Trafikläraren ville att jag skulle svänga direkt till vänster för att det kan man göra om man inte har trafik bakom och framför. 
När jag kör så vill jag inte ta onödiga risker, jag vill köra så säkert som möjligt och på bästa sätt. Sedan kan det bli lite svårt när man inte tänker lika. 
Grön=min plan 1. Sväng in till höger på närmsta ställe. 2 vänd. 3 kör mot Säffle. 4 Sväng höger där jag skulle svängt vänster.
Svart=Trafiklärarens plan. 1 Sväng vänster
 
Grön=Jag svängde för sent, hängde inte med i svängen 😉
Svart=Trafiklärarens plan, sväng nu.
 
Sedan så gjorde vi en till vänstersväng som blev väldigt konstig p.g.a missförstånd. Jag saknade ner innan jag svängde av för att det kom en massa mötande bilar också säger trafikläraren "kör"för att det kom 2 bilar bakom mig i 90 och jag tänkte "ok nu gäller det att flytta sig fort som tusan så jag är påväg att köra rakt fram enligt min plan men sedan märker jag att han vill att jag ska svänga och då gjorde jag det.
 
Men jag har faktiskt lärt mig endel av dessa usla vänstersvängarna, Jag ska förbredda mig för att svänga vid gula byggnaden som är innan svängen. Då kommer jag kunna planera bättre och sakta ner tempot i tid. 
Dagens lektion gick snabbt. 
Jag ska göra bättre resultat imorgon. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: