2017-08-01
17:38:00

Blivande mekaniker

Hej på dagens teorilektion gick vi igenom lite om olika symboler på instrumentpanelen och vad man ska göra när tex spolarvätskelampan lyser, vi pratade också om försäkring på bilen och hur man ger ström till en bil som inte startar. Endel saker var ganska avanserade och jag kände lite måste man vara en mekaniker för att veta allt de som vi gick igenom. 
Bromssymboler 
 
Jag har fått hjälpa farsan med att starta bilen många gånger och ibland har man varit med om bärgare som bara vill bärga till närmsta verkstad vilket oftast inte går eftersom att det är bara staffanstorps bilanpassning och sisjöns mercedezverkstad som kan fixa farsans bil. Senast vi var påväg till Hönö så fick vi inte igång bilen som stod på färjan så vi fick hjälp av någon som jobbade på båten och av en annan okänd bilist och inte nog med de så ingick en till person i teamet en gubbe som var sur och talade om att han var väldigt försenad och det var färjans fel och vårat fel och allas fel utom hans eget. Det var helt tomt på färjan så alla åkte av färjan precis som inget hade hänt, det gick bra för alla förutom den sura gubben.
 
Thea har full koll på vägen och instrumentpanelen
 
Vad tror ni att Coyt tänker, jag är 100% säker om han vore en människa hade han varit mekaniker med sitt stora intresse för fordon. På vintern när de ska springa in i stallet själva så är Coyt noggran med att springa och kolla bilarna innan han springer in i stallet.
Mamma och Coyt väntar medans jag och pappa kommer med motorolja. Först trodde jag att bensinen skulle fyllas på innan jag insåg att det var motorolje symbol.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: