2016-10-21
19:39:38

Dag 1 och 2 på resan med Gunilla

17 oktober 2016  Dagbok

Idag vaknade jag klockan 04:50 jag fixade iordning mig, åt frukost, gick ut med hundarna, hjälpte mamma med att ta ut hästarna, sedan åkte jag bil till Göteborgs Operan där bussen väntade. 

Jag klev på bussen ca 07:10 och väntade ivrigt på att alla skulle bli klara så att vi kunde åka iväg, jag satt bredvid Emil hela vägen. 

Bussen körde till Oslo flygplats.

På flygplatsen checkade alla in sina bagage, mitt bagage vägde 22,6 kg. Vi gick vidare till security kontroll, jag fastnade p.g.a. mitt handbagage, mamma hade lagt kniven i handbagaget som tur var så slängde dom inte kniven utan jag fick gå och checka in mitt handbagage som tur så stod en kompis kvar vid incheckningen med DOS så jag fick  packa ner min kniv i hennes incheckningsbagage.

Security kontroll nummer 2 klarade jag felfritt. 

Efter security kontrollen letade jag upp gate E14 det gick snabbt och enkelt sedan var det bara att vänta på att kliva på planet. 

Flygningen gick bra men den var seg. Flyg maten såg äcklig ut men var jättegod utom efterrätten som var ganska äcklig så jag åt inte den.

Det tog ca 4 h att flyga. Jag  var trött och hade lite ont här och där.

Framme i Lissabon gick vi direkt till väskorna för att hämta dom det tog sin lilla tid innan dom kom fram på bandet. Jag hittade mitt bagage. 

Sedan var det dags för upprop det var lite krångligt med några som inte kunde sina nummer.

Nu sitter jag på bussen och är på väg till T/S Gunilla. Det är härlig stämning och alla är på top.

 
  18 oktober Lissabon  dag 2

Hej idag vaknade jag ca 08:10. Jag gick upp, fixade iordning mig, åt frukost och sedan var det samling ute på däck. På samlingen fick alla reda på uppgifter och vad som skulle ske under dagen, alla fick sele och flytväst min sele har nummer 1123 och min flytväst har nummer 6.


Jag har hängt selen och västen i våt skåpet bredvid hytt 8 som jag bor i med Elsa, Malin och Märta. 

Min första uppgift var att jag skulle gå till ”under backen” där fick jag och min grupp lite info om hur tvättmaskinen och torktumlaren fungerar, vart alla saker finns o.s.v.

Efter infon var det dags för 10:00 fikat vi fick knäckebröd och sedan fick man fixa iordning sin egna macka på min knäckemacka hade jag smör, gurka och salami på. Jag åt två knäckemackor. 

Efter fikat så stod det på schemat att jag skulle vara i Byssan med min grupp där fick vi lite info om vart maten finns, vi fick ta undan fikat, några fick laga mat och jag fick diska. 


Klockan 12:00 var det lunch och då fick vi sej som låg i en jättegod sås, till det åt jag potatismos och sallad.

Klockan 12:55 var det samling ute på däck för att det hade blivit fel i schemat och vi fick allmänt info om att vara noggranna med att stänga dörrarna korrekt så att ingen blir klämd eller skadad. 

Nu står det på schemat att jag har packning men eftersom att jag packade upp allting igår så har jag frivakt nu och ska snart dra iväg till stan med Freya, Elsa och någon mer säkert.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: