2016-05-28
23:28:19

Happy M Kitchen

Hej idag berättar jag om min upplevelse på restaurangen Happy M Kitchen. 
För det första så var kyoaren väldigt trevlig och förklarade om maten och om alla konstiga titlar som de hade på sina rätter. 
Restaurangen är ägg, mjölk, glutenfri och tillmestadel vegansk. 
Jag åt en misusoppa med nuddlar och lax och en himla massa andra grönsaker min första intryck när jag fick maten var "det var soppa jag beställde" så jag vinklade lite på tallriken och det var soppa som var täckt av fina grönsaker. 
Soppan var godare än vad jag trodde att den skulle vara. 

Jag valde att dricka te som var gjord av grankvistar som är antiflamorisk och bra för leder fick jag reda på så jag provade téet, jag brukar ha socker i mitt te men det behövdes inte för att téet var så söt i sig själv. Jag minns inte vad téet heter men det är något på K. 


Min klasskompis mamma äger restaurangen. 
Min klasskompis juicar på söndagar tillsammans med än annan klasskompis så han bjöd oss på 4 stycken juicer. 
Jag har inte provat alla men citron/ingefära juicen var jättestark och man kände hur man vaknade till liv. 
Juicen var supergod. 

Till efterätt åt jag en brownie med hallonglass och en citronpanacota båda var jättegoda. 
Men jag tog aldrig bild på efterätten. 

Jag vill tacka Happy M Kitchen för jättegod mat och jättetrevlig personal. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: