2016-06-27
08:17:29

Den krångliga körturen.

Det började med att jag tog fram hela Marwins sele och jag putsade selen med lindens läderbalsam och något sadelschampoo.
Sedan pumpade vi alla fyra däcken på maratonvagnen. Sedan hämtade jag hästarna och band upp dom.
Dom blev borstade och Coyt var på sin "Tinker-humör" då han vägrade flytta på sig och allt som var i vägen eller på fel ställe skulle tas bort eller rivas ner omedelbart.
Marwin var lite trött och sov lite emellanåt, när Coyt var färdigsadlat och marwin färdigselad. Då var det dags att spänna för Marwin. Det visar sig att skaklarna behöver längas 1 decimeter på varje sida. Vi började på den vänstra sidan jag lyckades inte skruva upp skruven men det lyckades mamma med, hon fick upp även den andra skruven och sedan förlängde vi skakeln och skruva fast skruvarna vid rätt längd. Sedan skulle den högra skakeln förlängas. Där fick vi kämpa och jag vet inte hur lång tid det tog men vi fick loss den första skruven till sist. Men inte den andra skruven ingen av mig är mamma fick loss skruven och vi höll på i en halvtimma. När vi gav upp så blev resultatet en sexnyckel som gick sönder, men vi hade en i reserv som vi kunde skruva tillbaks skruvarna med. Den vänstra skakeln fick förkortas. Sedan fick jag tränsa Coyt.
Mamma sätter sig i vagnen med pappa.
Jag går först med Cpyt och dom går bakom mig men vi hinner inte långt förren Marwin börjar trilskas och krångla och mamma gör inte som pappa säger jag hör dom och frågar om de behöver hjälp. Nej säger mamma och pappa. Sedan säger mamma att de behöver hjälp. Jag hoppar av Coyt och vi går till vagnen för att se vad som ska göras. Vi bestämmer att Coyt får sadlas av och vara i hagen och jag får sätta mig i vagnen och hjälpa pappa. När jag hjälper pappa så går allt jättebra. Coyt gnäggar lite. När vi körde Marwin så var det någon som ringde mig 5 gånger men iochmed att Marwin var krånglig så svarade jag inte. När vi kom hem så selade vi av Marwin och går till hagen där får Coyt och Marwin varsin morot och äpple.

Marwins hälsning på Coyt.
Marwin: Hej Coyt är det du?
Coyt: Hej Ja det är jag.
Marwin: nu ska jag gå till gräset.
Coyt: står som ett frågetecken.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: