2016-02-23
07:37:07

Hästens påverkan på människor

Hej jag tänkte skriva om ett väldigt kärlekfullt ämne om varför jag har häst och hur jag påverkas och hur jag tror att andra kan påverkas om man åker till ett stall och hälsar på dessa underbara varelser. 

Jagblr adopterad från Litauen 2008. En gång åkte jag och mina föräldrar hem till Charlies föredetta gård där mina föräldrars häst Sally stod. Jag kan säga rakt ut att det var kärlek vid första ögonkastet och jag det var på Sallys rygg som jag kände mig hemma det känndes som att vi förstod varandraoch hade något gemensamt vi höll ihop ända tills hon tog sitt sista andetag och hon lärde mig allt om hästar och allt jag kan idag det har Sally lärt mig t.ex när jag fick en jättegin hästbok av mammas massagelärare där stod det allt om hästskötsel och ridning. Jag läste på hur man sätter på grimman och hur man leder en häst sedan en dag ville jag prova sätta på grimman på Sally och leda henne själv och det gick jättebra, hon visste att jag inte kunde och hon hjälpte mig så mycket som hon kunde med att sänka huvudet till min höjd och gå så försiktigt som kunde gå med mig hon var så rädd för att göra mig illa eftersom att jag var ganska liten då. 

Jag tror inte att jag hade varit samma person som jag är idag utan hästarna, jag tror att jag hade varit en helt annorlunda person jag vet inte riktigt på vilket sätt jag hade varit annorlunda. 
Hästarna har haft en stor betydelse i mitt liv. 

Jag tror att alla människor skulle må mycket bättre av att umgås med hästar eller andra djur, men det är något som gör att man blir så lugn av djur och man lär sig så mycket av djur. 

Det jag lär Coyt är det som jag har lärt mig av alla hästar som jag har ridit på ridskolor men mestadels kommer från Sally. 

Det är häftigt att ett djur kan betyda så mycket för en. 

I nästa inlägg ska ni få reda på min hästresa lite bättre från att jag fick se en häst första gången tills nu idag. 

Ta vara all eran kunskap för att det kommer man få nytta av förr eller senare. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: