2016-08-27
16:33:54

Flytten till Torslanda!

Hej i mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle skriva om flytten. Det är precis det jag ska skriva om nu i detta inläget.
 
För det första ska jag besvara några frågor om flytten som varför, när flyttade jag, vart flyttade jag, varför flyttade jag längre ifrån skolan, blir det inte svår att resa, 
 
Jag börjar med att förklara om varför jag flyttade, Det var såhär att jag hyrde en lägenhet hos en tant, först sade hon att hundarna inte fick vara i lägenheten vilket var okej, sedan när jag flyttade in så fick hundarna komma in i lägenheten, vilket jag blev glad för.
Under första skolveckan kan det vara skönt att ha mamma och pappa som kan hjälpa till med att komma in nya rutiner och det kan vara skönt att ha mamma och pappa när man börjar i en helt ny skola. Mina föräldrar skulle sova över från Tisdag till Fredag enligt planen men på torsdag förmiddag kom min hyresvärd ut och sa att hon inte ville ha en hel familj boendes i lägenheten, vilket är förståeligt men mina föräldrar hade ju sovit över i två dagar vilket dom måste få göra tycker jag, till exempel om dom vill hälsa på och känner sig så trötta så att dom kanske inte orkar köra hem då är det bättre att dom får sova över och köra hem när dom är pigga och fräsha (trötta bilister blir mer automatik dåliga förare). 
Jag var också lite rädd för min hyresvärd, efter skolan ville jag inte hem till lägenheten, min magkänsla sa att jag inte fick ha kompisar där, hon pratade mycket skit om dom som bodde där innan mig, hon var bara otrevlig och dryg.
Jag och min familj pratade ihop oss om vad vi skulle göra, vart jag skulle flyttade, vi fixade ett uppsägningskontrakt. 
Vi åkte till Move Walk i göteborg för att en av personalen skulle skriva på ett papper. När vi kom in såg vi att pappas kollega satt där, vi trodde att hon var i Stockholm. Medans jag var ute med hundarna så hade dom kommit fram till att jag kunde bo hemma hos henne och vi flyttade dit samma dag, det känndes så mycket bättre i magen.
I Torsdags flyttade jag till torslanda jag vill inte berätta vart exakt. 
 
Jag är medvetten om att jag har en längre sträcka till skolan men det är jättebra bussar som går ofta och som stannar på bra ställen jag går på färjan och från färjan på hönö cyklar jag till skolan så länge underlaget tillåter. 
På måndag ska jag fixa busskort så att jag kan ta buss hela vägen till skolan när det är halt på vägen. 
En sak ni kanske inte visste om mig är att jag tycker om att penndla jag har inga problem med det. Jag pendlade från vårgårda till Göteborg med tåg  ca 1,5 år när jag gick på rudolf steinerskolan. 
Jag upplever resan mycket enkel och behaglig. Jag är också morgonpigg till min fördel.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: