2016-04-27
21:03:26

Dagens tanke vem hjälper mig.

Hej del 3 om Coyts syskon kommer inom kort.
Men idag fick jag en fundering när jag satt och lyssnade på min familj som pratade med en av vänner.
 
Jag fick en fundering över hur tacksam jag över att jag har hamnat i rätt kompisgäng och jag är lycklig över mina djur och tar hand om dom så gott jag kan och mamma och pappa hjälper mig så otroligt mycket om inte jag hade fått deras hjälp då tror jag knappt att jag hade orkat ta hand om en häst. 
Det viktigaste när man skaffar djur är att tänka till att vem kommer eventuellt kunna hjälpa mig med att sköta djuren om jag är borta en förmiddag eller kväll och om den personen inte kkommer kunna hjälpa mig vem kan jag ringa annars, om man kommer fram till att ingen kommer kunna hjälpa mig med mina djur då tycker jag att man ska vara försiktig med att skaffa djur. 
Vem kommer kunna ställa upp och hjälpa mig med djuren om jag bryter benet eller mår alldeles för dåligt.
Man märker inte i stunden hur mycket hjälp man får men om man kollar hur dagen ser ut då inser man hur mycket hjälp man får om man nu har någon som hjälper än med att sköta ens djur som är det värdefullaste som vi har.
Den mesta hjälpen för jag av mamma och pappa men jag vet att jag inte kan skita i mina djur bara för att jag är trött utan dom måste fortfarande få mat, motion och utevistelse. 
Jag bruka hjälpa mina föräldrar efter skolan, på helgerna och på loven. 
Jag har tänkt lite över hur det ska gå för dom när jag börjar gymnasiet och kommer endast kunna hjälpa dom på helgerna och på loven, men det tar vi då.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: