2015-07-28
19:58:00

Svar på frågor

1 Stor häst eller ponny? Svar: Storhäst för att jag har alltid ridit storhäst och trivs inte med ponnysar.
 
2 Sporrar eller spö? Svar: Sporrar för att jag behhöver aldrig driva på min häst men han behöver tydligare signaler sporrar är inte pådrivnings medel om dom används rätt uta det är en skänkelförtydligare. t.ex om hästen ska i sidepass (rakt skänkelvikning) istället för att sitta på hästen och banka på med benet så trycker jag till med sporren ska se om jag kan få det på film och spö har jag när jag ska få hästen framåt, vilket inte behövs på Coyt.
 
3 Trav eller Galopp? Svar: Trav för att det är bästa gångarten om man ska rida långt annars galopp dom korta sträckorna.
 
4 Skäck eller Skimmel? Svar: Skäck för att jag har alltid gillat skäckar och även vita hästar men mest skäck.
 
5 Ridhus eller paddock? Svar: Ridhus för att man kan rida i ridhus oavsett väder i paddock så kan man bara rida i när det är fint väder men allra helst skogen.
 
6 Fläta eller knoppa? Svar: Fläta på lång man och knoppa på kort man.
 
7 Ridstövlar eller Ridskor? Svar: Ridstövlar hade jag när jag red klassiskt för ett år sedan.
 
8 Barbacka eller Sadel? Svar: Sadel på Coyt och Marwin men jag red mycket utan sadel på min förra häst Sally och därmed läkte mitt ryggproblem.
 
9 Hoppning eller Dressyr? Svar: Hoppning det var det som var roligast för ett år sedan och det sker ibland att vi skuttar över någon stock i skogen.
 
10 Bett eller Bettlöst? Svar: Bett men observera att jag altid rider med långa tyglar och håller på att lära Coyt att bli riden med vikthjälperna t.ex om jag ska svänga höger så roterar jag över kroppen åt höger därmed så läggs samtidigt min vikt på den högra sidan av sadeln och går han inte åt höger så petar jag till med ytter skänkeln.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: