2015-02-22
08:39:49

Mer om Marwin

 

Vad heter hästen? Grannbakens Marwin
Tycker du att den ska heta något annat? Nej
Vad kallar du hästen? Marwin

Hur gammal är den? 15 år
Vilket år/dag/månad föddes den? 1999 25 maj
Vilken färg har den? Fux
Har den några tecken? Bläs
Hur hög i mankhöjden? 153
Är det ett sto/valack/hingst? Valack
Har du tävlat den i hoppning? Ja
Vilka klasser/hur högt? Clear round 50 cm
Har du tävlat den i dressyr? Ja
Vilka klasser? Klubbtävling

Är den tävlad fälttävlan? Nej

Hur högt har du hoppat med den? 85 cm

Är hästen bra på dressyr? Ja
Hur är den i skritten? Fin
Hur är den i traven? Snabb men härlig
Hur är den i galoppen? Härlig
Kan den skänkelvikningar? Ja
Kan den öppna/sluta? Ja men jag har inte gjort det för att jag inte vet hur man gör men han kan om jag gör rätt
Kan den galoppombyten? Nej
Är hästen pigg? Ja
Är hästen trög? Ibland
Är hästen stark? Ja ibland
Är hästen het? Nej
Bockar den? Ja i ridhus
Stegrar den? Nej
Sparkar den bakut? Nej
Skenar den ofta med dig/andra? Nej men han har gjort det en gång med mig

 
Är den tittig? Lite grann bara
Har du badat tillsammans med den? Nej 
Har ni hoppat tillsammans? Ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Ja då flög jag av
Har den bra hoppteknik? Jag tycker det vet inte vad andra tycker över kommer vi i alla fall

Hur högt brukar du hoppa med den? 60 cm
Hur ofta hoppar du den? Inget nu längre men förra året hoppade vi varje vecka
Hur är den när den rids ut? Pigg och snäll
Tycker den att det är kul? Ja
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Piggare
Står hästen i box? Ja
Går hästen på lösdrift? Nej
Hur mycket och vad äter hästen? 5 kg i hagen och 4 kg i boxen

 

Går den i hagen varje dag? Ja
I en stor eller liten hage? Stor
Hur länge går den ute per dag? 08:00-18:00
Gillar den att vara ute i hagen? Ja
Har den vindskydd i hagen? Ja

 

Är det en svår eller lätt riden häst? Svårriden för att han är känslig och sedan att jag kommer inte om honom med benen så därför har jag sporrar när jag rider honom
Vem äger hästen? Mamma
Är hästen snäll i stallet? Ja
Kan hästen vara uppbunden? Ja
Är hästen lättlastad? Nej
Är den snäll att klippa? Vet inte
Vad har den för sadel/sadlar? Westernsadlar och en australiensk sadel
Vad har den för bett just nu? Postkandar tre ringar
Vad har den för täcken just nu? Bucas
Tror du att hästen gillar dig? Ja
Gillar du hästen? Ja
Nämn en sak som är – – med hästen: Att han är lite för bred 
Nämn en sak som är + med hästen: att han ställer upp på allt
Har ni många minnen tillsammans? Ja
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen? Ja

 

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: