2015-08-30
15:03:16

1 år med Coyt

Hej idag så har jag ägt Coyt i exakt 1 år. Tänk vad mycket jag och Coyt har lärt oss av varandra jag har lärt honom det mesta som jag kan och han har givit mig erfarenhet som jag inte hade när jag fick honom. 
När han kom till mig så hade han inte mycket man och luggen var lite kort och fyllig. Han kunde inte mycket heller. När han kom till mig så fick han hagkompisar vilket var nytt för honom eftersom att han var hingst från 2009 till 2013 och efter att han blev kastrerad så fick han gå själv i en hage där han fick bestämma och styra allt själv. När han fick gå med fler hästar så blev han tillsagd av hästkompisarna att här är det vi som bestämmer. Han kunde inte gå i grimma ordentligt så det fick jag lära honom att han ska respektera mig och inte göra som han vill eller tycker. Han fick bli tränad på riktigt med krav, han tyckte att det var hans krav som gällde "varför ska jag springa runt fyrkantspåret så tråkigt" han stannade och ville gå ut hela tiden men jag kämpade på och till sist så tyckte han att det var roligt. Han fick gå med kor när han kom till mig så åkte vi på en 3 dagars clinic och han tyckte att korna var väldigt läskiga men när han fick alla korna till att gå ifrån sig så blev han lite modigare och tyckte att det var lite roligare så han blev modigare och modigare för varje gång som vi åkte till veddige och nu kan han knappt vänta innan han får köra igång. Vi har även kört distans vilket också är roligt och det är nytt för oss båda men det går bara bra. Han har varit med om väldigt mycket på ett år.
 
2014
 
 
2015
 
Ser ni någon skillnad
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: